Dansande pipor

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Dansande pipor. Konserten är del av Svensk musikvår. Mattias Wager spelar Hilding Rosenberg, Johannes Johansson, Helena Munktell och Per-Gunnar Pettersson på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Stockholmstrion

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konsert med Stockholmstrion i S:t Jacobs kyrka. Kammarmusiktrion kommer att spela musik av Rachmaninov, Skrjabin, Brahms, Ligeti och Sjostakovitj.

Allvar och skönhet

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkomment till S:t Jacobs kyrka och konserten Allvar och skönhet. Mattias Wager spelar Bach, Buxtehude, Forsman och Dupré på Jakobs världsberömda orgel.

Mer än ord kan säga

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonsert med Johannes Geffert i S:t Jacobs kyrka. I konserten Mer än ord kan säga spelar Johannes G F Händel, Pablo Bruna, Haydn, Clara Schumann, Franz Liszt och Felix Medelssohn.

Rosa, rorans bonitatem

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till Rosa, rorans bonitatem i S:t Jacobs kyrka. Jesper Glans, vinnare av Svenska orgelsällskapets andra nationella orgeltävling, spelar Rachel Laurin, Staffan Storm, Johann Adam och Joseph Jongen på Jakobs världsberömda orgel.

Moder jord

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konsert i S:t Jacobs kyrka. S:t Jacobs Vokalensemble under ledning av Mikael Wedar framför sånger av Sofia Söderberg, Gösta Nystroem, Jacob Mühlrad, Peteris Vasks, Goffredo Petrassi, Henrik Dahlgren, Albert Schnelzer, Edward Elgar och Javier Busto.

Isländskt gästspel

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Isländskt gästspel i S:t Jacobs kyrka. Eythor Ingi Jónsson spelar Robert Schumann, Hildur Guðnadóttir, Petr Eben, Atli Örvarsson, Ghislaine Reece-Trapp, Sigurður Sævarsson, Þorvaldur Örn Davíðsson m fl på Jakobs världskända Marcussenorgel.

Jubileum!

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till Jubileum! i S:t Jacobs kyrka. Stockholms stifts kyrkosångsförbund fyller 90 år. Medverkande: körer från Stockholms stifts kyrkosångsförbund, Agnes Auer, Arvid Eriksson, Anders F. Lindberg, S:t Tomas symfoniorkester under ledning av Karin Skogberg Ankarmo. Man framför bl a Lars-Erik Larssons Förklädd gud.

All American

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten All American. Mattias Wager spelar Charles Ives, Scott Joplin, Bach/Stokowski/Fox och Florence Price arr över Benjamin Kjell Benjamin Kjell Symfoni nr 3 på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Uppståndelse!

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Uppståndelse! i S:t Jacobs kyrka. Johan Hammarström spelar Charles-Marie Widor Symphonie Romane op. 73 på Jakobs världberömda orgel.

A great musician

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten A great musician. Johan Hammarström spelar Charles Villiers Stanford på Jakobs världsberömda orgel.

Guds vrede

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Guds vrede. Daniel Ohlrich spelar Josef Elsner, Julius Reubke och Max Reger.

Jakobs stege

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Jakobs stege. Zacharias Ehnvall spelar Titelouze, Alain, Florentz och Lacôte på Jakobs världsberömda orgel.

Du er borte nå

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonserten Du er borte nå. Eva Robert Brodacki gästar från Norge och spelar Anton Heiller, Max Reger, Mons Leidvin Takle m fl på Jakobs världsberömda orgel.

En stund på jorden

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonserten En stund på jorden. Patrik Lindblom spelar Olsson, Bridge, Tournemire och Reger på Jakobs världsberömda orgel.

Ljusa sommarnätter

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Ljusa sommarnätter. Johan Hammarström spelar Åhlén, Höjer Klint, B Tommy Andersson och Lindberg på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Dona Nobis Pacem – Bön om fred

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Dona Nobis Pacem - Bön om fred med S:t Jacobs Kammarkör, Ivetta Irkha piano under ledning av Gary Graden. Fredsbudskapet löper som en röd tråd genom denna försommarkonsert med musik av huvudsakligen samtida tonsättare.

Symfoni i juni

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Symfoni i juni. Mattias Wager spelar B Tommy Andersson, Elisabeth Jacquet de la Guerre och Louis Vierne på Jakobs världsberömda orgel.