Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

WÅG

17 februari @ 15:00 - 16:00

Trion wåg bildades 2007 för att få glädjen att musicera tillsammans och att utforska nya sätt att kommunicera musikaliskt med publiken. Trion består av Mattias Wager, organist i  Storkyrkan, Anders Åstrand, slagverks- och malletvirtuos  samt Gary Graden, sångare, kördirigent samt musiker i Storkyrkan och S:t Jacobs kyrka i Stockholm.

En konsert med WÅG har oftast inget tryckt program. Publiken tas i stället med på en resa in i det oväntade. Gregoriansk sång möter popmusik, kammarmusikaliska uttryck bryts mot avant-gardeinfluerad happening och publiken kan bjudas in att musicera med! Det bärande inslaget i en konsert med wåg är improvisation i såväl fri som tematisk form och inte minst improviserade arrangemang.

Gary Graden sång
Anders Åstrand melodiska slagverk
Mattias Wager piano och orgel

Observera att inga stora väskor, kassar, ryggsäckar osv är tillåtet in i kyrkorummet.

S:t Jacobs kyrka ligger intill Kungsträdgården. T-bana Kungsträdgården alternativt T-centralen eller bussar som passerar Kungsträdgården.

Datum:
17 februari