Johan Hammarström till Uppsala domkyrkoförsamling

Johan Hammarström har blivit rekryterad till Uppsala domkyrkoförsamling och avslutar sin anställning som biträdande domkyrkoorganist hos Stockholms domkyrkoförsamling den 18 augusti. Johan Hammarström nkvarstår dock som körledare för Stockholms domkyrkokör.

Johan Hammarström har verkat i Stockholms domkyrkoförsamling som dirigent och körledare för Stockholms domkyrkokör. Han efterträdde Michael Waldenby i rollen som biträdande domkyrkoorganist och har varit en av de ansvariga för musiken inom Stockholms domkyrkoförsamling.Johan har, förutom att vara en strålande organist och uppskattad körledare för Stockholms domkyrkokör, varit en drivande kraft i Storkyrkans rika musikliv. Med stort engagemang och kunnande har han varit med och utvecklat verksamheten. Han har också bidragit med sina kontaktnät och liturgiska utblickar, bland annat genom den anglikanska traditionens lins.Johan Hammarström bor sedan ett par år tillbaka i Uppsala och ser nu fram emot att kunna cykla till arbetet i Uppsala domkyrka.

Vi gratulerar Johan Hammarström! Och vi gratulerar Uppsala domkyrkoförsamling.