Orgelkonsert Fransk fredag

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Fransk fredag. Mattias Wager spelar Couperin, Messiaen och Widor på den världsberömda Marcussenorgeln.

I love and I must!

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert med Ensemble Bara Barock som framför I love and I must - barockmusik på temat kärlek, tragedi, besvikelser och hopp.

Orgelkonsert Sweet Suites

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Sweet Suite. Mattias Wager spelar Villemo Daneling, Louis-Nicolas Clerambault och
Léon Boëllmann  på den världsberömda Marcussenorgeln.

Orgelkonsert Sweet Suites

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Sweet Suites, Mattias Wager spelar Villemo Daneling, Louis-Nicolas Clerambault och Léon Boëllmann  på Storkyrkans Marcussenorgel.

Orgelkonsert Celebert besök från Nya världen

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonserten Celebert besök från Nya världen i S:t Jacobs kyrka. Professor Nathan Laube, USA, spelar musik av Buxtehude, Sowerby, Saint-Saëns och Duruflé på den världsberömda Marcussenorgeln.

Orgelkonsert Illustrativ musik

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Illustrativ musik. Johannes Skoog spelar Messiaen, Debussy (arr J. Skoog), Satie (arr J. Skoog), Albéniz (arr J. Skoog) och Boëllmann på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Klicka här för biljetter!

Orgelkonsert Passionerad impressionism

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Passionerad impressionism. Johannes Skoog spelar Dupré, Franck, Florentz och Duruflé på den världsberömda Marcussenorgeln.

Orgelkonsert Stort och litet

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Stort och litet. Johannes Skoog spelar Bach, Marchand, de Gringny och Mozart på Storkyrkans Marcussenorgel. Klicka här för biljetter!

Orgelkonsert Bara Bach

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Bara Bach. Mattias Wager spelar på den världsberömda Marcussenorgeln.