Evenemangs-serie W. A. Mozart Requiem

W. A. Mozart Requiem

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Mozarts Requiem at Storkyrkan. Medverkande: Stockholms domkyrkokör, Elísabet Einarsdóttir sopran, Mia Klein alt, Carl Unander-Scharin tenor, Arvid Eriksson bas, and Rebaroque under ledning av Johan Hammarström.

Evenemangs-serie W. A. Mozart Requiem

W. A. Mozart Requiem

Sirlig barock

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konserten Sirlig barock i Storkyrkan med sångare och instrumentalister från Musikhögskolan Ingesund under ledning av Carl Unander-Scharin och Magnus Ericsson. På programmet står Henry Purcells The Fairy Queen (utdrag) och Johan Helmich Romans Öfningar.

J.S. Bach Johannespassionen

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Johannespassionen i Storkyrkan. Medverkande: David Wijkman, Lars Arvidsson,
Carl Unander-Scharin, Kathrin Lorenzen, Mathilda Sidén Silfver, Michael Bell, Rebaroque och Stockholms domkyrkokör under ledning av Johan Hammarström.