Korsets väg

Välkommen till Korsets väg i Storkyrkan. Som så många tidigare år bjuder vi in dig då till en stunds stillhet inför långfredagens stora och existentiella frågor, här i form av en poetisk och musikalisk vandring längs de fjorton stationerna på korsets väg, Via Dolorosa. Medverkande: Stina Ekblad recitation och Mattias Wager orgel.

Festal Evensong

Välkommen till Festal Evensong i Storkyrkan med Stockholms domkyrkokör, Mattias Wager orgel och under ledning av Johan Hammarström. Jonas Eek medverkar som liturg.

All American

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten All American. Mattias Wager spelar Charles Ives, Scott Joplin, Bach/Stokowski/Fox och Florence Price arr över Benjamin Kjell Benjamin Kjell Symfoni nr 3 på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Nu blomstrar marken vit och skär

Välkommen till konsert med Stockholms domkyrkokör, Mattias Wager orgel & piano under ledning av Johan Hammarström. I denna konsert framförs musik i vilken våren och sommaren står i blom komponerat av Olle Adolphson, Nils Linberg, B. Tommy Andersson, David Wikander och Viking Dahl.

Symfoni i juni

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Symfoni i juni. Mattias Wager spelar B Tommy Andersson, Elisabeth Jacquet de la Guerre och Louis Vierne på Jakobs världsberömda orgel.