Sacred Music Today

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till körkonserten Sacred Music Today. Under fem dagar vägleds åtta deltagarna från lika många länder genom seminarier, konserter, gudstjänster och intensiva studier i kördirigering. Under lördagens konsert leder dirigenterna S:t Jacobs Kammarkör.

Musikhögmässa

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Musikhögmässa. Under fem dagar vägleds åtta deltagarna från lika många länder genom seminarier, konserter, gudstjänster och intensiva studier i kördirigering. Under söndagens Musikhögmässa leder dirigenterna Storkyrkans Kammarkör
.

Evenemangs-serie G.F. Händel Messias

G.F. Händel Messias

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Messias i Storkyrkan. I år möter vi S:t Jacobs Kammarkör, Maria Keohane sopran, Mathilda Sidén Silfver alt, Carl Unander-Scharin tenor, Karl-Magnus Fredriksson bas och Rebaroque under ledning av Gary Graden.

Evenemangs-serie G.F. Händel Messias

G.F. Händel Messias

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Julen sjungs in i Storkyrkan med S:t Jacobs Kammarkör, Anne Sofie von Otter mezzosopran, Linnékvintetten
Mattias Wager orgel & piano under ledning av Gary Graden. Observera att Julen sjungs in endast i Storkyrkan då S:t Jacobs kyrka genomgår en omfattande renovering fram till 2025.

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in