Evenemangs-serie G. F. Händel Messiah

G. F. Händel Messiah

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

For 95 years, the Messiah has resounded beneath the vaults of the Storkyrkan. This year, we will hear S:t Jacob's Chamber Choir, Maria Keohane soprano, Kristina Hammarström alto, Wiktor Sundqvist tenor, Karl-Magnus Fredriksson bass, Rebaroque, and Maria Lindal concertmaster under the direction of Gary Graden. Warmly welcome!

100SEK – 370SEK

G. F. Händel Messias

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

I 95 år har Messias ljudit under Storkyrkans valv. I år får vi höra S:t Jacobs Kammarkör, Maria Keohane sopran, Kristina Hammarström alt, Wiktor Sundqvist tenor, Karl-Magnus Fredriksson bas, Rebaroque och Maria Lindal konsertmästare under ledning av Gary Graden. Varmt välkomna!

100kr – 370kr
Evenemangs-serie G. F. Händel Messiah

G. F. Händel Messiah

100SEK – 370SEK

Festernas fest

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Festernas fest. Mattias Wager spelar Alfred Hollins, Helena Munktell, Frederick Scotson Clark, Harald Fryklöf m fl på den världsberömda Marcussenorgeln i S:t Jacobs kyrka.

Möt Lucia i Storkyrkan Familjekonsert

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Möt Lucia i Storkyrkan Familjekonsert med S:t Jacobs Vokalensemble under ledning av Mikael Wedar. Denna konsert är öppen för alla åldrar.

Möt Lucia i S:t Jacobs kyrka

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Varmt välkommen till luciakonsert med den nystartade ungdomskören Storkyrkans Kammarkör under ledning av Helene Stureborg.

Möt Lucia i S:t Jacobs kyrka

90kr – 290kr
Evenemangs-serie Möt Lucia i Storkyrkan

Möt Lucia i Storkyrkan UTSÅLD

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkomna till Möt Lucia i Storkyrkan med Stockholms musikgymnasium/Kungsholmens gymnasium årskurs 2 under ledning Mikael Wedar dirigent och Adolf Fredriks musikklasser klass 7C & 7D under ledning Fredrik Winberg dirigent.

Evenemangs-serie Möt Lucia i Storkyrkan

Möt Lucia i Storkyrkan UTSÅLD

Möt Lucia i Storkyrkan FÅTAL BILJETTER KVAR

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Storkyrkan och luciakonsert. I denna konsert får vi höra den nystartade Storkyrkans Kammarkör under ledning av Helene Stureborg.

Möt Lucia i S:t Jacobs kyrka UTSÅLD

Möt Lucia i S:t Jacobs kyrka UTSÅLD

När det lider mot jul

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten När det lider mot jul. Mattias Wager & Johan Hammarström spelar julsånger och improviserar på den världsberömda Marcussenorgeln i S:t Jacobs kyrka.

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till Julen sjungs in i S:t Jacobs kyrka. Tillsammans med S:t Jacobs Kammarkör, den mångsidiga sopranen Maria Keohane, violinisten och riksspelmannen på träskofiol Lukas Arvidsson samt Mattias Wager på orgel, sjunger vi in julen under ledning av Gary Graden.

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

A Festival of Nine Lessons and Carols

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till A Festival of Nine Lessons and Carols i Storkyrkan. I denna musikgudstjänst varvas texter från Moseböckerna till Johannesevangeliet med körsånger, totalt nio läsningar och nio sånger. Ett väsentligt inslag är de berömda engelska carols, då alla inbjuds att sjunga med.

Sjung med!

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Sjung med! Med starka röster stämmer vi gemensamt in i texterna om julens under och budskapet om frid med hopp om en bättre värld. En älskad tradition med Gary Graden som allsångsledare med Mattias Wager på piano/orgel.

Gotisk jul

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Gotisk jul. Johan Hammarström spelar Charles-Marie Widors Symphonie gothique op. 70 på den världsberömda Marcussenorgeln i S:t Jacobs kyrka.