Loading Events

Möt Lucia

13 december @ 20:00 - 21:00

100kr – 290kr

Till Storkyrkan vallfärdar människor varje år för att uppleva svenskt luciafirande när det är som bäst. I skenet av luciakronan och de levande ljusen sjunger några av Stockholms bästa barn- och ungdomskörer, däribland Storkyrkans Kammarkör och vår lite äldre kör S:t Jacobs Vokalensemble, de älskade sånger som hör till den speciella svenska traditionen med Lucia- och Staffansfirande. Luciatåget gör entré och ljuset lyser upp det allra djupaste mörker. I vårt unika kyrkorum – Storkyrkan med sin medeltidsmystik – får du en upplevelse utöver det vanliga.

S:t Jacobs Vokalensemble
Mikael Wedar
dirigent

6 års åldersgräns
Biljettpris: 100, 140, 180, 220, 290 kr, rabatter finns för pensionärer, barn/ungdom/stud

Observera att inga stora väskor, ryggsäckar, resväskor och barnvagnar får medtas in i kyrkorummet!

Biljetter släpps den 5 september kl 12.00

Date: