All American

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten All American. Mattias Wager spelar Charles Ives, Scott Joplin, Bach/Stokowski/Fox och Florence Price arr över Benjamin Kjell Benjamin Kjell Symfoni nr 3 på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Uppståndelse!

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Uppståndelse! i S:t Jacobs kyrka. Johan Hammarström spelar Charles-Marie Widor Symphonie Romane op. 73 på Jakobs världberömda orgel.

A great musician

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten A great musician. Johan Hammarström spelar Charles Villiers Stanford på Jakobs världsberömda orgel.

Guds vrede

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Guds vrede. Daniel Ohlrich spelar Josef Elsner, Julius Reubke och Max Reger.

Jakobs stege

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till konserten Jakobs stege. Zacharias Ehnvall spelar Titelouze, Alain, Florentz och Lacôte på Jakobs världsberömda orgel.

Du er borte nå

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonserten Du er borte nå. Eva Robert Brodacki gästar från Norge och spelar Anton Heiller, Max Reger, Mons Leidvin Takle m fl på Jakobs världsberömda orgel.

En stund på jorden

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till orgelkonserten En stund på jorden. Patrik Lindblom spelar Olsson, Bridge, Tournemire och Reger på Jakobs världsberömda orgel.

Ljusa sommarnätter

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och orgelkonserten Ljusa sommarnätter. Johan Hammarström spelar Åhlén, Höjer Klint, B Tommy Andersson och Lindberg på Jakobs världsberömda Marcussenorgel.

Dona Nobis Pacem – Bön om fred

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Dona Nobis Pacem - Bön om fred med S:t Jacobs Kammarkör, Ivetta Irkha piano under ledning av Gary Graden. Fredsbudskapet löper som en röd tråd genom denna försommarkonsert med musik av huvudsakligen samtida tonsättare.

Symfoni i juni

S:t Jacobs kyrka Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm, Sverige

Välkommen till S:t Jacobs kyrka och konserten Symfoni i juni. Mattias Wager spelar B Tommy Andersson, Elisabeth Jacquet de la Guerre och Louis Vierne på Jakobs världsberömda orgel.