In Time – del av Svensk musikvår

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till In Time, del av Svensk musikvår, i Storkyrkan. Medverkande: Storkyrkans Kammarkör, S:t Jacobs Kammarkör, Anders Åstrand slagverk och Mattias Wager under ledning av Helene Stureborg och Gary Graden. Musik av Paula af Malmborg och Agneta Sköld.

J.S. Bach Johannespassionen

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Johannespassionen i Storkyrkan. Medverkande: David Wijkman, Lars Arvidsson,
Carl Unander-Scharin, Kathrin Lorenzen, Mathilda Sidén Silfver, Michael Bell, Rebaroque och Stockholms domkyrkokör under ledning av Johan Hammarström.

Korsets väg

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Korsets väg i Storkyrkan. Som så många tidigare år bjuder vi in dig då till en stunds stillhet inför långfredagens stora och existentiella frågor, här i form av en poetisk och musikalisk vandring längs de fjorton stationerna på korsets väg, Via Dolorosa. Medverkande: Stina Ekblad recitation och Mattias Wager orgel.

Festal Evensong

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Festal Evensong i Storkyrkan med Stockholms domkyrkokör, Mattias Wager orgel och under ledning av Johan Hammarström. Jonas Eek medverkar som liturg.

Orgel+ Charles Villiers Stanford

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Orgel+ Charles Villiers Stanford. Med kör, orgel och solister uppmärksammar vi den irländske tonsättaren Charles Villiers Stanford, som gick ur tiden för 100 år sedan. Medverkande: Arvid Eriksson baryton, Karin Birgersson piano, Stockholms domkyrkokör och Johan Hammarström orgel & dirigent.

Kulturnatt Stockholm

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Kulturnatt Stockholm i Storkyrkan. Under kvällen får ni höra S:t Jacobs Kammarkör i Gloria Patri II, Folkmusik och Nattmusik. Kvällen avslutas med öppen kyrka.

Welcome to All the Pleasures

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert i Storkyrkan med Schola Cantorum och orkester på tidstrogna instrument under ledning av Johan Hammarström. Musik av Henry Purcell och Georg Friedrich Händel.

Gosskörernas dag

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Gosskörernas dag i Storkyrkan. Gosskörernas dag är Svenska kyrkans initiativ för att uppmärksamma och uppmuntra sjungande pojkar och unga män, detta till minne av gosskoristernas eget skyddshelgon, St Dominic Savio. Medverkar gör gosskörer från Stockholms stift, Johan Hammarström orgel under ledning av Karin Skogberg Ankarmo och Gregory Lloyd.

Vierge moderne

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert med Göteborgs Flickkör, David Molin piano under ledning av Birgitta Mannerström-Molin.

Och sången doftar i natten

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Storkyrkan och konsert med S:t Jacobs Vokalensemble under ledning av Mikael Wedar. Musik av Anna Cederberg-Orreteg, Valborg Aulin, Karin Rehnqvist, Linda Alexandersson, Urika Emanuelsson, Mia Makaroff, Judith Cloud och Agneta Sköld.

Sommarpsalm

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert med flickkören Mädchenkantorei am Bamberger Dom, Johan Hammarström orgel under ledning av Vincent Heitzer. Kören bjuder på ett blandat europeiskt program efter den inledande Waldemar Åhléns Sommarpsalm.

Evening Reflections

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Storkyrkan och konserten Evening Reflections med Storkyrkans Kammarkör under ledning av Helene Stureborg. Storkyrkans Kammarkör bjuder på ett program med Hugo Alfvéns musikskatt i centrum.

Nu blomstrar marken vit och skär

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert med Stockholms domkyrkokör, Mattias Wager orgel & piano under ledning av Johan Hammarström. I denna konsert framförs musik i vilken våren och sommaren står i blom komponerat av Olle Adolphson, Nils Linberg, B. Tommy Andersson, David Wikander och Viking Dahl.