Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Besök från Cambridge

18 augusti, 2023 @ 17:00 - 17:45

Benjamin Sheen (Jesus College, Cambridge) spelar på den världsberömda Marcussenorgeln

Repertoar:
Meddelas senare

Benjamin Sheen är för närvarande Director of Music vid Jesus College i Cambridge men också en väletablerad konsertorganist. Efter sina studier har han vunnit flera prestigefyllda tävlingar och utmärkelser, bland annat vid den välkända St. Alban?s International Organ Competition. Som konsertorganist har Benjamin Sheen uppträtt såväl runtom i Europa som i USA, Canada, Singapore och Sydafrika.
Innan han tillträdde tjänsten i Cambridge var han biträdande organist i Christ Church Cathedral i Oxford, och innan dess arbetade han åtta år i den berömda kyrkan Saint Thomas Church Fifth Avenue in New York. Just nu är han på turné i Sverige där han efter konserten här i Kalmar spelar i Stockholm och Uppsala.

Johan Hammarström orgel
Benjamin Sheen orgel

S:t Jacobs kyrka ligger intill Kungsträdgården. T-bana Kungsträdgården alternativt T-centralen eller bussar som passerar Kungsträdgården.

Datum:
18 augusti, 2023