Sjung med!

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Sjung med! under Storkyrkans valv. Vi sjunger in hösten med dess rikedom av poesi och musik. Vi möter melodier och texter som skänker glädje och tröst.

Songs for an Autumn Afternoon

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Songs for an Autumn Afternoon i Storkyrkan. Gary Graden och Anders Åstrand framför medeltida melodier, svenska sånger och psalmer, texter och melodier från Nordamerika och mycket mer. Det blir några fina stycken där även publiken får sjunga med!

WÅG

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till konsert med WÅG i Storkyrkan. WÅG är Gary Graden sång, Anders Åstrand melodiskt slagverk och
Mattias Wager orgel & piano. Det bärande inslaget i en konsert med WÅG är improvisation.

Tröstande renässans

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Tröstande renässans med Storkyrkans Vokalensemble under ledning av Gary Graden. Repertoar: Tomás Luis de Victoria Officium Defunctorum

Evenemangs-serie G.F. Händel Messias

G.F. Händel Messias

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Messias i Storkyrkan. I år möter vi S:t Jacobs Kammarkör, Maria Keohane sopran, Mathilda Sidén Silfver alt, Carl Unander-Scharin tenor, Karl-Magnus Fredriksson bas och Rebaroque under ledning av Gary Graden.

Evenemangs-serie G.F. Händel Messias

G.F. Händel Messias

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Julen sjungs in i Storkyrkan med S:t Jacobs Kammarkör, Anne Sofie von Otter mezzosopran, Linnékvintetten
Mattias Wager orgel & piano under ledning av Gary Graden. Observera att Julen sjungs in endast i Storkyrkan då S:t Jacobs kyrka genomgår en omfattande renovering fram till 2025.

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

Julens sånger och psalmer

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Annandag jul är tillägnad den helige Stefan i större delen av den kristna världen, och i folkmun har dagen även fått benämningen Staffansmäss. Den firas i Storkyrkan med en traditionsenlig konsert, där Storkyrkans Kammarkör, Lukas Arvidsson violin, Mattias Wager på orgel samt dirigenterna Helene Stureborg och Gary Graden medverkar.

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Nyårskonsert med Storkyrkans Vokalensemble, Maria Keohane, Anders J. Dahlin, Orfeus Barock Stockholm under ledning av Gary Graden som framför Georg Friedrich Händel Ode for St. Cecilia’s Day HWV 76.

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert