Orgelkonsert Drömlandskap

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Drömlandskap. Johannes Skoog spelar Franck, Fauré, Alain och Vierne på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Observera att afterworkserien i S:t Jacobs kyrka är flyttad till Storkyrkan pga renovering.

Orgelkonsert Hösten

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Hösten. Mattias Wager spelar Vivaldi, Chopin, Journeau och Kristina Forsman på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Observera att afterworkserien i S:t Jacobs kyrka är flyttad till Storkyrkan på grund av omfattande renovering som förväntas pågå fram till och med 2025.

Orgelkonsert Musik, tout de suite!

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonsert Musik, tout de suite! Johannes Skoog spelar Unander-Scharin, Pärt, Litaize, Hambraeus, Thalben-Ball och Duruflé på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Observera att afterworkserien i S:t Jacobs kyrka är flyttad till Storkyrkan på grund av renovering som förväntas pågå till och med 2025.

Orgelkonsert Uppdrag: barock

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Uppdrag: barock. Johannes Skoog spelar musik av Bach, Hough och Bruhns på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Observera att afterworkserien i S:t Jacobs kyrka är flyttad till Storkyrkan på grund av omfattande renovering som förväntas pågå fram till och med 2025.

Orgelkonsert Färg och form

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till orgelkonserten Färg och form. Johannes Skoog spelar Duruflé, Alain, Dupré, Alain och Litaize på Marcussenorgeln i Storkyrkan. Observera att afterworkserien i S:t Jacobs kyrka är flyttad till Storkyrkan på grund av renovering som förväntas pågå till och med 2025.

Adventskonsert

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Adventskonsert med Kungsholmens Gymnasium/Stockholms Musikgymnasium ÅK 1, Adolf Fredriks musikklasser 4E och 4F med Johannes Skoog vid orgeln under ledning av Helena Ströberg och Elias Aaron Johansson.

100kr – 290kr

Guld, rökelse och myrra

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Guld, rökelse och myrra med S:t Jacobs Vokalensemble, Johannes Skoog vid orgeln under ledning av Mikael Wedar.

180kr