Olivier Messiaen Vingt Regards sur l’Enfant-Jésus

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Storkyrkan och konsert med Carl-Axel Dominique som framför Tjugo betraktelser över Jesusbarnet. Ett juldagsfirande som sedan decennier är en levande institution i Stockholms musikliv.

Julens sånger och psalmer

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Annandag jul är tillägnad den helige Stefan i större delen av den kristna världen, och i folkmun har dagen även fått benämningen Staffansmäss. Den firas i Storkyrkan med en traditionsenlig konsert, där Storkyrkans Kammarkör, Lukas Arvidsson violin, Mattias Wager på orgel samt dirigenterna Helene Stureborg och Gary Graden medverkar.

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Nyårskonsert med Storkyrkans Vokalensemble, Maria Keohane, Anders J. Dahlin, Orfeus Barock Stockholm under ledning av Gary Graden som framför Georg Friedrich Händel Ode for St. Cecilia’s Day HWV 76. Nyårstalare är Susanne Rydén.

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Varmt välkommen till Nyårskonsert med Storkyrkans Vokalensemble, Maria Keohane, Anders J. Dahlin, Orfeus Barock Stockholm under ledning av Gary Graden som framför Georg Friedrich Händel Ode for St. Cecilia’s Day HWV 76. Årets nyårstalare är Susanne Rydén.

Guld, rökelse och myrra

Storkyrkan Trångsund 1, Stockholm

Välkommen till Guld, rökelse och myrra med S:t Jacobs Vokalensemble, Johannes Skoog vid orgeln under ledning av Mikael Wedar.