Möt Lucia

Välkommen till luciakonsert med Stockholms Musikgymnasiums Kammarkör under ledning av Sofia Ågren.

Möt Lucia

Välkommen till luciakonsert med Adolf Fredriks musikklasser (7AB och 8EF) under ledning av Lina Sandborgh och Ingrid Risberg.

Möt Lucia

Välkommen till luciakonsert med Storkyrkans Kammarkör under ledning av Helene Stureborg.

Christmas with Rutter

Välkommen till konserten Christmas with Rutter med Stockholms domkyrkokör, Kathrin Lorenzen sopran, Karl Söderström baryton, Kammarorkester ur Kungl. Hovkapellet, Johan Hammarström dirigent och Sir John Rutter gästdirigent.

Christmas with Rutter

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

Välkommen till Julen sjungs in i Storkyrkan med S:t Jacobs Kammarkör, Anne Sofie von Otter mezzosopran, Linnékvintetten
Mattias Wager orgel & piano under ledning av Gary Graden. Observera att Julen sjungs in endast i Storkyrkan då S:t Jacobs kyrka genomgår en omfattande renovering fram till 2025.

Evenemangs-serie Julen sjungs in

Julen sjungs in

Sjung med!

Välkommen till Sjung med! Med starka röster stämmer vi gemensamt in i texterna om julens under och budskapet om frid med hopp om en bättre värld. En älskad tradition med Gary Graden som allsångsledare med Mattias Wager på piano/orgel.

Vingt Regards sur l’Enfant-Jésus

Varmt välkommen till Storkyrkan och konsert med Carl-Axel Dominique som framför Tjugo betraktelser över Jesusbarnet. Ett juldagsfirande som sedan decennier är en levande institution i Stockholms musikliv.

Julens sånger och psalmer

Annandag jul är tillägnad den helige Stefan i större delen av den kristna världen, och i folkmun har dagen även fått benämningen Staffansmäss. Den firas i Storkyrkan med en traditionsenlig konsert, där Storkyrkans Kammarkör, Lukas Arvidsson violin, Mattias Wager på orgel samt dirigenterna Helene Stureborg och Gary Graden medverkar.

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert

Evenemangs-serie Nyårskonsert

Nyårskonsert

Varmt välkommen till Nyårskonsert med Storkyrkans Vokalensemble, Maria Keohane, Anders J. Dahlin, Orfeus Barock Stockholm under ledning av Gary Graden som framför Georg Friedrich Händel Ode for St. Cecilia’s Day HWV 76. Årets nyårstalare är Susanne Rydén.

Guld, rökelse och myrra

Välkommen till Guld, rökelse och myrra med S:t Jacobs Vokalensemble, Johannes Skoog vid orgeln under ledning av Mikael Wedar.