Sjung med!

5 oktober @ 16:00 - 17:00

Delaktighet är ett bärande tema i Storkyrkans musikverksamhet. I det aktiva lyssnandet är du förstås alltid delaktig, men ibland får du också sjunga med. Sång erbjuder gemenskap, där röst och god andning öppnar dörren till livets källa. Konserten skapar vi tillsammans genom att sjunga in hösten med dess rikedom av poesi och musik. Vi möter melodier och texter som skänker glädje och tröst. ”Skynda dig älskade, skynda att älska, dagarna mörkna minut för minut” sjunger vi bland annat med Tove Janssons ord.

Gary Graden sångledare
Mattias Wager orgel & piano

Fri entré | Insamling till musikverksamheten

Observera att inga stora väskor, ryggsäckar, resväskor och barnvagnar får medtas in i kyrkorummet!

5 oktober
,